Användarnamn
Lösenord
Glömt lösenord Ansök om konto

Aktuellt

  • Nytt förslag vinterdäck LV


    Regeringen vill ha ny lag för vinterdäck på lastbilar
    Tunga fordon skall ha vinterdäck på samtliga hjul när man kör på svenska vägar föreslår infrastrukturminister Tomas Eneroth. - Utgångspunkten är att förbättra trafiksäkerheten, säger han.

    Enligt förslaget skall alla tunga lastbilar , tunga bussar och personbilar klass två som väger över 3,5 ton ha vinterdäck på samtliga hjul och släp. 

    I rapporten som Transportstyrelsen presenterar så finns det både för och nackdelar. Myndigheten skriver att man inte kan finna "tydliga belägg" för att en utökad vinterdäckslag skulle förbättra trafiksäkerheten. De pekar också på kostsamma åtgärder för näringslivet och ett ökat trafikbuller. 

    "Vid en sammantagen bedömning av nyttor i förhållanden till kostnader menar vi därför att det i dagsläget inte finns ett tillräckligt stöd för att införa utökade vinterdäckskrav",skriver Transportstyrelsen.

    Regeringen anser ändå att det finns grund för att gå vidare med förslaget. -Rapporten är en del av underlaget, men det finns också erfarenhet från våra grannländer (Norge) där man upplever en ökad säkerhet. 
    Alla inser att det är viktigt att ha vinterdäck med de väglag som vi har ibland och jag tycker det finns många exempel där man kan se att det har betydelse,säger Tomas Eneroth.

    Det lagda förslaget har en remisstid på tre månader och lagändringen kan därför tidigast träda i kraft nästa vinter .

    2017-10-16
  • .

    KUMHO RECEIVES YET MORE INTERNATIONAL DESIGN AWARDS

    Over the past few years, our products have received a number of iF, Red Dot, IDEA and Good Design awards – i.e. the world’s top design accolades. Now, we have been presented with not one but two more iF Awards for its ever-growing trophy cabinet. The products recognised in the 2017 competition are the recently-launched high-performance ECSTA PS71, and the company’s futuristic concept tyre fittingly known as the ‘Smasher’. The criteria for the comprehensive selection process included innovativeness, environmental friendliness, quality, functionality and convenience, as well as design.




    ECSTA PS71

    Recently added to Kumho’s excellent range of high-performance tyres, the asymmetrically-patterned PS71 was one of the first major products to be developed at Kumho’s new R&D Centre at Yongin near Seoul, South Korea and is progressively replacing the ever-popular ECSTA KU39. PS71 has been designed for outstanding high-speed stability and strong wet weather performance. Thirty sizes are already on sale and the pattern will ultimately be available in 37 Y-rated sizes from 17 to 20 inches in diameter – i.e. to fit the market’s best-selling executive saloons and sports cars. Eleven run-flat sizes will be added from late 2017. 


    The ‘Smasher’

    The ‘Smasher’ was evolved in collaboration with the SsangYong Motor Company and attracted significant attention when unveiled on the Tivoli at the 2015 IAA Motor Show. The tyre is optimised for driving in extreme conditions, and features such innovations as suction plates and grinder-shaped tread blocks. The former enable the vehicle to ascend steep slopes by creating a vacuum between the tyre and the ground, while the latter permit safe driving over even the roughest terrain by crushing uneven areas that could otherwise damage a tyre. This fascinating concept product has unsurprisingly caused widespread international interest, and was last year feted with an IDEA Award.
     
    Commenting on the company’s latest accolade Chung Taek-gyun, head of its R&D division said: “We will continue to focus our research capabilities on creating designs that set our products apart from those of our competitors.”


    2017-05-12
Nyheter från andra år

Laddar